Zamislite sledeću situaciju: čujete za lokalnu radnju, uzimate telefon da proverite njihovu lokaciju ili proizvode, otvorite njihov sajt i... slova su presitna, slike se ne vide lepo, a linkove je nemoguće pritisnuti prstom. Šta radite? Verovatno odustajete i tražite dalje.
Upravo ste iskusili zašto responzivan web dizajn nije samo tehnički termin, već fundamentalna potreba za svaki biznis u 21. veku.
Šta je uopšte responzivan dizajn?
Najjednostavnije rečeno, responzivan dizajn je pristup izradi web sajtova koji omogućava da se sadržaj i izgled stranice automatski prilagođavaju veličini ekrana na kojem se prikazuju. To znači da će vaš sajt izgledati sjajno i biti lak za korišćenje bilo da mu se pristupa sa velikog desktop monitora, laptopa, tableta ili pametnog telefona.
Tri ključna razloga zašto je ovo neophodno
1. Dominacija mobilnih uređaja
Preko 60% svih pretraga na internetu danas dolazi sa mobilnih uređaja. Ako vaš sajt nije optimizovan za mobilne telefone, vi svesno ignorišete više od polovine svoje potencijalne publike. To je kao da imate prodavnicu koja je zaključana za svakog drugog kupca koji pokuša da uđe.
2. Google ga voli (i nagrađuje)
Google je jasan: sajtovi prilagođeni mobilnim uređajima imaju prednost u rangiranju. Njihov "mobile-first" pristup indeksiranju znači da Google primarno gleda mobilnu verziju vašeg sajta kako bi odredio njegovu poziciju u rezultatima pretrage. Loše mobilno iskustvo može vas koštati vidljivosti.
Responzivan dizajn više nije opcija, već standard koji korisnici očekuju i koji pretraživači nagrađuju.
3. Bolje korisničko iskustvo i veće konverzije
Kada je sajt lak za navigaciju, tekst čitljiv, a dugmići laki za klik, korisnici su zadovoljniji. Zadovoljan korisnik duže ostaje na sajtu, gradi poverenje u vaš brend i veća je verovatnoća da će izvršiti željenu akciju – bilo da je to kupovina, poziv ili slanje upita.
Zaključak
Ulaganje u responzivan web sajt nije trošak, već jedna od najboljih investicija za vaš biznis. To je vaša digitalna vizit karta, prodajni alat i prvi utisak koji ostavljate na potencijalne klijente. U svetu gde je konkurencija na samo jedan klik daleko, pobrinite se da taj prvi utisak bude besprekoran.